SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue47Constructing English Language Learners: an analysis of register processes and state effects in the schooling of multilingual migrant students author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Cuadernos de antropología social

On-line version ISSN 1850-275X

Abstract

ROCKWELL, Elsie. Temporalidad y cotidianeidad en las culturas escolares. Cuad. antropol. soc. [online]. 2018, n.47, pp.21-32. ISSN 1850-275X.

Al revisar las maneras de pensar la temporalidad, este artículo ahonda en la complejidad de las culturas escolares. Aunando perspectivas históricas y antropológicas, aborda la coexistencia de múltiples temporalidades y ritmos, y distintas experiencias subjetivas del tiempo. Sugiere conceptos como la coetaneidad, la reversibilidad y la turbulencia que contrarrestan la tendencia a reproducir esquemas evolucionistas de tiempo en el estudio de lo educativo. Finalmente, propone un concepto dinámico de lo cotidiano, como proceso vinculado a la reproducción social.

Keywords : Cultura escolar; Temporalidad; Cotidianeidad; Reformas educativas; Trayectorias.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License