SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 issue1Perspectives, conceptualizations and senses into the wefts of early teaching education: the construction of psychology teacher professionEducational trajectories: the work of school counseling teams, from the contemporary educational psychology author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Anuario de investigaciones

On-line version ISSN 1851-1686

Abstract

FERNANDEZ ZALAZAR, Diana; JOFRE, Cristian; PISANI, Paula A.  and  CIACCIULLI, Silvia. Aproximación a los usos de las TIC y las prácticas de enseñanza en docentes universitarios de psicología. Anu. investig. [online]. 2015, vol.22, n.1, pp.143-151. ISSN 1851-1686.

El presente trabajo se enmarca dentro del proyecto de investigación UBACyT: "Usos de las TIC y prácticas de enseñanza en docentes universitarios de psicología". Su objetivo es, desde una perspectiva contextualista investigar y analizar el uso y las prácticas con TIC (Tecnologías de la información y la comunicación), de los docentes universitarios de psicología, poniendo en relación las prácticas de uso de las TIC instrumentales-mercantiles y las prácticas de enseñanza. Se aportará un avance del mencionado proyecto a través de los datos obtenidos hasta el momento, que abordan la problemática del uso de las TIC en la Universidad.

Keywords : TIC; Prácticas de enseñanza; Docentes universitarios; Tecnología educativa.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License