SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número1La importancia de la creación de recursos digitales de calidad destinados a docentes. Una propuesta para su evaluación y mejoraCiudadanía(s) y sexualidad(es) de niñeces y adolescencias en la Ley de Educación Sexual Integral 26.150/06: ¿hacia una transformación de la esfera pública escolar? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Praxis educativa

versión impresa ISSN 0328-9702versión On-line ISSN 2313-934X

Resumen

SARDI, María Gabriela. Los escenarios digitales en la educación universitaria: nuevos desafíos interpelan la comunicación pedagógica. Caso de Introducción a la Geografía (UNLPam). Prax. educ. [online]. 2023, vol.27, n.1, pp.277-299. ISSN 0328-9702.  http://dx.doi.org/https://doi.org/10.19137/praxiseducativa-2023-270118.

Training first-year students in the Teacher Training Program and Bachelor's Degree in Geography, through the resources of virtual classrooms, favors their academic literacy because it promotes significant learning in their educational trajectory. From this perspective, it is essential to focus attention on teaching strategies in digital scenarios and this fact questions us: how to be a teacher in a digital classroom? How to redesign virtual classrooms just not to be not a mere repository of documents and become a place of exchanges and debates? This work explores and redefines the use of the virtual campus in relation to the didactic dimension. Its relevance lies in offering a proposal for pedagogical intervention in digital scenarios, as a contribution, to rethink our teaching decisions and, therefore, consider other ways of teaching and learning before the new generations of students who are protagonists of a techno cultural context.

Palabras clave : technocultural context; pedagogical communication; virtual classroom; emerging pedagogies: intervention proposal.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )