SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número42La construcción imaginaria del "otro migrante"Somos lo que aprendemos, entonces ¿qué nos enseñaron? Un análisis de las prácticas discursivas y nuestra identidad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Cuadernos de la Facultad de Humanidades y Ciencias Sociales. Universidad Nacional de Jujuy

versión On-line ISSN 1668-8104

Resumen

SAMANIEGO, Mario; PAYAS, Gertrudis; ZAVALA, José Manuel  y  GARBARINI, Carmen Gloria. (Oral linguistic mediation in the biobío frontier: Disciplinary foundations and interdisciplinarity in a translation studies-based research). Cuad. Fac. Humanid. Cienc. Soc., Univ. Nac. Jujuy [online]. 2012, n.42, pp.35-56. ISSN 1668-8104.

The aim of this paper is to offer some considerations on interdisciplinarity based upon a research project built at the intersection of translation studies, philosophy and historical anthropology. The object of study is oral linguistic mediation or language interpretation in the context of the colonial "parlamentos" celebrated between the Spanish and the Mapuche at the Araucanian frontier in southern Chile. We will describe the interdisciplinary construction of the object of study and the methodology used. Finally, we will discuss some difficulties encountered and the possibilities we believe can be brought about by interdisciplinary dialogue when approaching a multifaceted topic such as the practice of interethnic conferences mediated by interpreters in colonial history.

Palabras clave : Araucanian Frontier; Interdisciplinary Studies; Interethnic relations; Linguistic Mediation; Translation and Interpretation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons