SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número2Las lecciones de la pandemia y la responsabilidad del profesorado de ciencias sociales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Escuela de Historia

versión On-line ISSN 1669-9041

Resumen

GONZALEZ, María Paula. What are we talking about when we talk about teaching practices?: Notes on history-teaching under the light of the pandemic. Rev. Esc. Hist. [online]. 2020, vol.19, n.2, pp.00-00. ISSN 1669-9041.

The teaching practices in history are a set of knowledge, gestures, behaviors, actions, senses, ideas, affections, and emotions that are configured in a complex, mobile and plural way. Various dimensions concur there: the context, the official proposal, the students, the materiality, the teachers themselves and their know-how. The pandemic that began in 2020 transformed and made visible some of these issues around which this text proposes to reflect.

Palabras clave : Teaching practices; Teaching; History.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons