SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número2Cuando lo sólido busca resistir el desvanecimiento en el aire: Sostener la práctica en tiempos de emergencia¿Qué hemos enseñado en contextos de aislamiento?: Reflexiones sobre las tensiones en la enseñanza de la historia situada índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Escuela de Historia

versión On-line ISSN 1669-9041

Resumen

SORIA, María Gabriela. Teaching experiences in times of pandemic. Rev. Esc. Hist. [online]. 2020, vol.19, n.2, pp.00-00. ISSN 1669-9041.

The global pandemic has an impact in every field of society and the teaching training wasn't an exception. This article synthesizes the characteristics of a special device design for the subject “Professional Practices” in the Educational Sciences career at the Universidad Nacional de Salta and their variations implemented because of the pandemic context, to guarantee the continuity of the formation, specifically of the professional practices. It's about internships experimented by teachers and students in an abrupt virtuality context where institutional regulatory changes are also combined with tensions between what we know and what is invented, betting on inclusion and emancipation in practical training processes.

Palabras clave : Practice; Experience; Pandemic.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons