SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número1Física Moderna y Contemporánea en la enseñanza a nivel medio y en la formación de professores: desencuentros con la acción comunicativa y la acción dialógica emancipatóriaConcepciones y creencias sobre ciencia, aprendizaje y enseñanza de profesores universitarios de ciencias índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación en educación en ciencias

versión On-line ISSN 1850-6666

Resumen

LLANCAQUEO HENRIQUEZ, Alfonso; JIMENEZ-GALLARDO, Carlos  y  LEBRECHT DIAZ-PINTO, Walter. Learning the concepts of force and energy engineering students: an exploratory study. Rev. electrón. investig. educ. cienc. [online]. 2013, vol.8, n.1, pp.14-23. ISSN 1850-6666.

This paper reports results of an exploratory study of learning the concepts of force and energy, students of engineering conducted with freshmen. Participated in this study 125 students in a general physics course at the University of La Frontera, Chile. The research is based on the theory of conceptual fields Vergnaud, adopted as a theoretical reference for the study of significant learning processes in physics. The results described features of the conceptualization and understanding of meanings of these concepts at two different times, at the beginning and end of the course. These results allow us to explore the progress of students in learning and mastering this conceptual field.

Palabras clave : Force and energy; Conceptual fields; Significant learning.

        · resumen en Español | Portugués | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons