SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número31Aula invertida en la formación de profesionales de ciencias fácticas culturales: una revisión sistemáticaEngenharia Didática (ED): O uso de Situações Didáticas Olímpicas para o ensino do Teorema da base média do triângulo a partir de problemas da OBMEP índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Iberoamericana de Tecnología en Educación y Educación en Tecnología

versión impresa ISSN 1851-0086versión On-line ISSN 1850-9959

Resumen

AZEVEDO, Italândia Ferreira de; SOUSA, Renata Teófilo de; SILVA, Monaliza de Azevedo  y  ALVES, Francisco Régis Vieira. A visualização de Sequências Repetitivas e Recursivas nos anos iniciais através de Objetos de Aprendizagem . Rev. iberoam. tecnol. educ. educ. tecnol. [online]. 2022, n.31, pp.79-87. ISSN 1851-0086.

The present work presents a didactic proposal for the teaching of Numerical Sequences in the early grades of Elementary School, using Learning Objects (OAs). The objective is to present the use of two Learning Objects that approach concepts of repetitive and recursive sequences as a way to assist the teacher's planning. The methodology of this work had a qualitative approach of the exploratory type, in which a mapping of some Learning Objects of the repository Digital Media for Mathematics (MDMat) of the Federal University of Rio Grande do Sul (UFRGS) was carried out. We hope to contribute to teaching planning in terms of building effective learning through the implementation of digital technologies in Mathematics Education.

Palabras clave : Learning objects; Repetitive and recursive sequences; Mathematics Teaching.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons