SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12La construcción y uso de instrumentos de evaluación en la investigación e intervención psicológica: el Inventario de Calidad de Vida Percibida (ICV)Contexto carcelario: un estudio de los estresores y las respuestas de afrontamiento en detenidos primarios y reincidentes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Anuario de investigaciones

versión On-line ISSN 1851-1686

Resumen

DE LA IGLESIA, Matilde  y  DI IORIO, Jorgelina. Boarding of binomialviolence-childhood: Critical reflections. Anu. investig. [online]. 2005, vol.12, pp.205-209. ISSN 1851-1686.

The boarding of the binomial violence-childhood implies a critical reflection about the existence of a dissosciation between the law and the imaginary ones instituted in the referring thing to the subject.The circumstances that introduce girls, boys and adolescents in the judicial institution, entail different coexisting levels of violence. The family, the political-institutional and sociocultural systems, among others, comes together in maintaining the effectiveness of an order of production of subjectivities sustained in a binary modality of inclusion-exclusion, which reproduces in act to the interior of the institutions and the judicial system. Instituted imaginaries cross the professional practices of the forense psychologist as well as, the practice of the investigator. A reflective glance to the interior of this last one is required that the own investigator is simultaneously social actor within the set that has become object of its researcher.

Palabras clave : Violence; Childhood; Social Imaginary; Implication.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons