SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14Figuras del psicólogo situado en comunidades de práctica y aprendizaje: diversidad y cambios de los modelos mentales de los "psicólogos en formación" en la construcción de competencias profesionalesEl sujeto del consumo y el paternalismo de estado en la psicología económica: El caso de las papas fritas que devienen racionales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Anuario de investigaciones

versión On-line ISSN 1851-1686

Resumen

REGO, María Victoria. Psychical conflict and representative activity as central core of psychopedagogical treatment. Anu. investig. [online]. 2007, vol.14, pp.00-00. ISSN 1851-1686.

The purpose of this article is to show the way of analysing the changes of the symbolic production in children who suffer from learning disorders and attend to the Assistance Program which belongs to the Psychopedagogical Clinic Department of Psychology School. Two categories are put forward: psychical conflict and representative activity. Both are used in a particular way of theoretical and clinical analysis for the features presented in the symbolic process of these children and in their psychical changes along one year of treatment as well. One hypothesis is that the inclusion of the conflict in the representative activity displays the symbolical obstacles and restrictions, to create new dynamic ways of representation and performance. To finish, a clinical case is shown, to amplify and deepen this presentation.

Palabras clave : Symbolic production; Psychical conflict; Representative activity; Psychical change; Psychical complexity development; Psychopedagogical treatment.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons