SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17Psicólogos en formación, modelos mentales y sistemas de actividad inter-institucionales: cambio cognitivo y aprendizaje por expansiónPrácticas de escolarización y trastornos del espectro autista: herramientas y desafíos para la construcción de escenarios escolares inclusivos. Un estudio desde el marco de la teoría de la actividad histórico-cultural desarrollada por Engeström índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Anuario de investigaciones

versión On-line ISSN 1851-1686

Resumen

GOMEZ, Valeria Mariel. Construction of criterion of justice during intersubjective conflict at kindergarden physical education classes. Anu. investig. [online]. 2010, vol.17, pp.153-164. ISSN 1851-1686.

This paper aims to introduce a characterization of the constructive processes of criterion of justice, according the type of justice problems (distributive, procedural, or corrective) during intersubjetive conflict episodes at physical education classes. Data collection techniques are semi participant observation; this being exploratory research. The study focused on a finalistic sample of interactions, in kindergarten classes. The analysis procedure is hermeneutic and qualitative: discursive fragments and action sequences are analyzed. The analysis of conflict episodes illustrate the empiric work and the theoric interpretation. As main results, the study identifies many psychogenetic sequences for the construction of criterion of justice. The pedagogic interventions impact in these processes during conflict resolution.

Palabras clave : Child development; Criterion of justice; Intersubjetive conflict; Pedagogic interventions; Physical education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons