SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número2El estrés en padres de bebés prematuros internados en la Unidad de Cuidados Intensivos Neonatales: traducción y adaptación de la escala Parental Stressor Scale: Neonatal Intensive Care Unit (PSS: NICU - M.S. Miles y D. Holditch Davis, 1987; M.S. Miles y S.G. Funk, 1998)Evaluación de la percepción de riesgo en diferentes grupos sociales: propuesta de un modelo de ecuaciones estructurales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Anuario de investigaciones

versión On-line ISSN 1851-1686

Resumen

GRINHAUZ, Aldana S.  y  CASTRO SOLANO, Alejandro. The analysis of the virtues and strengths in childhood. Anu. investig. [online]. 2012, vol.19, n.2, pp.27-35. ISSN 1851-1686.

Within the framework of positive psychology there is a line of research focused on the study of the virtues and strengths, understood as a well established family of positive character traits, which allow to take a wide perspective on human potential, their motivations and capabilities (Sheldon & King, 2001). Childhood is a good time to identify and promote the virtues and strengths that Positive Psychology proposes, because the child provides a base that allows you address the major challenges of adolescence (Park & Peterson, 2006). This article proposes a review of investigations conducted in the ield of children about the virtues and strengths. It also describes some of the beneits that the study may have potential in developing educational programs for prevention and intervention.

Palabras clave : Positive psychology; Children; Virtues; Strengths.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons