SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número45El problema de marco como nudo teórico en la interfaz entre la filosofía y las cienciasLa intervención (inter)disciplinar de los equipos técnicos en educación: alcances y límites índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Ciencia, docencia y tecnología

versión On-line ISSN 1851-1716

Resumen

LOPEZ ASTORGA, Miguel. Thinking machines and future education: the Non-Axiomatic Reasoning System (nars) program. Cienc. docencia tecnol. [online]. 2012, n.45, pp.103-130. ISSN 1851-1716.

In this paper, we study the Pei Wang's approach and his new non-axiomatic logic. Therefore, we analize the nars program, based on such non-axiomatic logic and that, according to its author, imitates human reasoning, aiming to describe its reach, limitations and possibilities for use in education. The proposal is also reviewed from different theoretical approaches of contemporary philosophy of science and cognitive science. Finally, the difficulties faced by any project aimed to make a human reasoning simulation machine, able to accomplish scientific discoveries and able to teach are stated.

Palabras clave : Cognitive science; Discovery; Reasoning.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons