SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número47Educación, cultura y herencias subjetivas: la noción moderna de “civilización” en el discurso sarmientitoLa deconstrucción como movimiento de transformación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Ciencia, docencia y tecnología

versión On-line ISSN 1851-1716

Resumen

KORNBLIT, Ana Lía; SUSTAS, Sebastián Ezequiel  y  ADASZKO, Dan. Concepciones sobre sexualidad y género en docentes de escuelas públicas argentinas. Cienc. docencia tecnol. [online]. 2013, n.47, pp.47-78. ISSN 1851-1716.

In this paper, we analyze the data gathered through a survey to schoolteachers in public schools from all the country (Argentine Republic) that made the on-line course dictated by the Comprehensive Sexuality Education Program of the National Ministry of Education. The objective was to evaluate their opinions, beliefs and attitudes on issues related to sexuality, sexual diversity, decriminalization of abortion, gender equity and gender and sexuality. The sample consisted of 585 schoolteachers. For the analysis of data three multivariate methods were used. The results show that stereotypes associated with sexism and sexual diversity differ considerably in terms of their statistical representation in different regions of the country. Accordingly, the map of the conceptions of teachers taking into account geographical regions shows a marked heterogeneity.

Palabras clave : Teacher education; Sexual education; Gender; Sexual diversity; Attitudes.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons