SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número52Diseños y efectos de las políticas de innovación productiva a escala regional: el fontar en Santa Fe (2002-2012)¿«Sin loteo no hay esquí» o «Sí al esquí, no al loteo»?: Análisis de una controversia ambiental índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Ciencia, docencia y tecnología

versión On-line ISSN 1851-1716

Resumen

ROMANI, Facundo; CODNER, Darío  y  PELLEGRINI, Pablo Ariel. Laboratorios de agrobiotecnología: niveles de decisión en trayectorias de transferencia tecnológica. Cienc. docencia tecnol. [online]. 2016, n.52, pp.207-239. ISSN 1851-1716.

Historically the production of scientific knowledge in Argentina is characterized by a large gap between industry and scientific research. However, in recent years it can be seen premature cases of innovation which articulate relationships between researchers and companies. It is particularly interesting the study of agrobiotechnology. The present work is carried out in the context of social studies of science and technology and it aims to analyze the trajectories of research and development laboratories cases which have projects in technology transfer to companies. The purpose is to characterize the strategies developed to guide their research in this direction. The general findings illustrate the existence of different levels of decision making that are key in achieving technology transfer. These decisions shape strategies which manage to coexist laboratory research and transfer.

Palabras clave : Agrobiotechnology; Technology transfer; Social studies of science; Patents.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons