SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número52La crisis del modelo sindical: Proyectos para la modificación de la Ley de Asociaciones SindicalesConcepciones de profesores sobre aprender y enseñar usando tecnologías índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Ciencia, docencia y tecnología

versión On-line ISSN 1851-1716

Resumen

PALOMINO HAWASLY, Miguel Ángel; STREFEZZA, Miguel  y  CONTRERAS, Leonardo. Sistema difuso para la detección automática de estilos de aprendizaje en ambientes de formación web. Cienc. docencia tecnol. [online]. 2016, n.52, pp.269-294. ISSN 1851-1716.

This paper shows a fuzzy system to detect learning styles through a virtual training environment, with the aim of contributing to improved levels of personalization. Here, the individual learning characteristics become the main ingredient scenarios innovative virtual training. It is shown three factors that were taken into account when formalizing the fuzzy variables: an adaptation of Felder and Silverman test, the path or trace of learning and a knowledge test. They explain the nature and respective connotation of each of them as the criteria for the construction of fuzzy production rules. Also, they show some of the results obtained when simulating with various input data.

Palabras clave : Learning styles; Web training environments; Adaptability; Fuzzy systems; Personalization.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons