SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número52Sistema difuso para la detección automática de estilos de aprendizaje en ambientes de formación webActitudes docentes acerca de la Asignación Universal por Hijo: Estudio comparativo (2010-2013) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Ciencia, docencia y tecnología

versión On-line ISSN 1851-1716

Resumen

ARANCIBIA HERRERA, Marcelo Mauricio; CASANOVA SEGUEL, Roberto  y  SOTO CARO, Carmen Paz. Concepciones de profesores sobre aprender y enseñar usando tecnologías. Cienc. docencia tecnol. [online]. 2016, n.52, pp.106-126. ISSN 1851-1716.

This paper shows how categories and subcategories of forty teachers of science, history, mathematics and Spanish and their conceptions of teaching and learning with ict. The methodology approach is qualitative and in-depth interview were apply. A phenomenografic analysis was done using the curricular, didactics and technologies dimensions. The main results of this investigation evidence that the conceptions are placed, explicit knowledge determine by different disciplinary fields. Nevertheless, the dichotomy between the disciplinarian training and pedagogic training is broken, because high school teachers is a facilitator of discipline learning. As a result of this, it is necessary to go deeper into the topic of teacher conceptions as an area that allow us to support the teacher´s training with the conceptual change processes as a substrate of technological innovation.

Palabras clave : Educational use of technologies; Teacher´s conceptions; Technological innovations; Conceptual change.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons