SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número52Concepciones de profesores sobre aprender y enseñar usando tecnologíasEl abandono en las etapas iniciales de los estudios superiores índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Ciencia, docencia y tecnología

versión On-line ISSN 1851-1716

Resumen

FACUNDO, Corvalán. Actitudes docentes acerca de la Asignación Universal por Hijo: Estudio comparativo (2010-2013). Cienc. docencia tecnol. [online]. 2016, n.52, pp.295-318. ISSN 1851-1716.

This research refers to the attitudes of teachers of formal education about the Asignación Universal por Hijo (auh). It describes, through 689 questionnaires and its analysis, the explicit position that has a group of teachers about a national public policy. The study compares the responses obtained in two years: 2010 and 2013 in Santa Feʼs and Buenos Airesʼs province. In the results can be found differents percentages related to knowledge of the policy, its acceptance, relationship between educational quality and other dimensions such as birth, stipulations on the use of the auh, among others. The discussion opens the reflection on how the policies are built, the ways of transmition and how the different actors assume responsibilities.

Palabras clave : Teacher´s attitudes; Teacher´s opinions; Publics politics; Universal Child Stipend.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons