SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número52El abandono en las etapas iniciales de los estudios superioresEstudiantes del Profesorado de Inglés: sujetos, trayectorias y valoraciones índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Ciencia, docencia y tecnología

versión On-line ISSN 1851-1716

Resumen

GARCIA ROMANO, Leticia; PADILLA, Constanza  y  NORA, Valeiras. ¿Cómo conciben estudiantes y docentes de biologíael rol del lenguaje en las prácticas científicas?. Cienc. docencia tecnol. [online]. 2016, n.52, pp.319-342. ISSN 1851-1716.

In the scientific context, language can be understood in different ways: as a system for transmitting information, as an interpretative system for making sense of experience and as a tool for participation in communities of practice. This quantitative and qualitative study, conducted with initial, intermediate and advanced students and professors of Biology-related university careers, will consider the students’ and teachers’ conceptions about the role that language plays at scientific work. The study group usually highlighted the value of writing for communicating data and omitted mentioning its potential as a thinking tool. Taking the gathered results and our theoretical referents into account, we conclude that students and teachers predominantly conceive language as a system for transmitting information.

Palabras clave : Scientific Language; Biological Sciences; Higher Education; Conceptions.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons