SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número52La «Educación personalizada» en Argentina durante la última dictadura militarLa construcción del espacio web de un instituto de investigación desde el abordaje socio-técnico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Ciencia, docencia y tecnología

versión On-line ISSN 1851-1716

Resumen

WALZ, María Virginia; ALBARENQUE, Roberto Luis  y  TRIANO, José María. Experiencias de física en las aulas escolares: Resultados producidos. Cienc. docencia tecnol. [online]. 2016, n.52, pp.381-401. ISSN 1851-1716.

Didactic-pedagogical reconsiderations of classroom actions and the incorporation of new inter-multidisciplinary developments are factors that may affect the search for new dimensions in order to debilitate the increase of the scientific and technological ignorance. In this sense, our intention is to promote the enrichment of school environment seeking to decentralize the theoretical classes in a formative task that prioritizes the experimentation. For more than a decade that we visit schools with experimental workshops illustrating physical issues. In this report we present the impact that statistically significant visits have produced.

Palabras clave : Experimentation; Interactivity; Learning.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons