SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número58Emprendedorismo y educación universitaria. Caso: Facultad de IngenieríaApropiación de las Tecnologías de Información y Comunicación como Generadoras de Innovaciones Educativas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Ciencia, docencia y tecnología

versión On-line ISSN 1851-1716

Resumen

GIRI, Leandro Ariel. La Filosofía Precautoria como eje ordenador de la educación en CTS. Cienc. docencia tecnol. [online]. 2019, n.58, pp.241-266. ISSN 1851-1716.

In this work we provide, coping with the thematic complexity in the transdisciplinary domain known as Science-Technology & Society (STS), an ordering axis capable of providing foundation for a curricular space as the one proposed in Ciudad de Buenos Aires under the name «Scientific Problems with Social Impact». Such an ordering axis is surrounded by a number of topics of philosophical importance triggered by the premise known as Precaution Principle, topics relevant for educating citizens. The analysis of such topics constitute a program of investigation which we will call «Precautionary Philosophy». We will analyze the suitability of Ciudad de Buenos Aires' proposal and show how our axis can accomplish the requirements demanded by its Education Ministry. We will also evaluate the theoretical framework used by the Ministry in the curricular space's foundation and show how the Precautionary Philosophy is compatible and even improves such framework.

Palabras clave : Science-Technology-Society; Precaution Principle; STS Education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons