SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número63La relación nación-provincias y la educación primaria en Argentina (1905-1978)El sentido de lo vivo: entre la inspiración biológica y los nuevos modos de ser índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Ciencia, docencia y tecnología

versión On-line ISSN 1851-1716

Resumen

MAJUL, Sofía; DE SETA, Damián  y  BORGOBELLO, Ana. Estrategias de enseñanza y tecnologías en publicaciones previas a la forzosa virtualización de la educación. Cienc. docencia tecnol. [online]. 2021, n.63, pp.36-38. ISSN 1851-1716.  http://dx.doi.org/https://doi.org/10.33255/3263/1025.

Conceptual relationship between ict and teaching strategies determine learning construction. This paper aims to analyze papers about this topic. From the 61 articles sample, it was organized into two data sets: papers with search key concepts in title, abstract and keywords, and particular ict and particular strategies described. The results highlight the need to reinforce teaching strategies with integration of ict since it is argued that it promotes learning construction. From the bibliographic review it is concluded that ict incorporation in education implies previous pedagogical planning work. This previous work would have not been done at least in the beginning of pandemic time.

Palabras clave : teaching strategies; ict; pedagogical model; physic-virtual modalities.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español