SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número45La regulación de la jornada docente en perspectiva comparada: los casos de Argentina, Brasil, Chile y UruguayMaestro, función docente y escolarización en Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Propuesta educativa

versión On-line ISSN 1995-7785

Resumen

MANCEBO, María Ester. La transformación frustrada: condiciones de trabajo y carrera docente en Uruguay (2005-2014). Propuesta educativa (Online) [online]. 2016, n.45, pp.21-33. ISSN 1995-7785.

The article discusses the need for review of career plans and the working conditions of education professionals today in Brazil, referencing in national and international studies that address the issue. From data research seeks to demonstrate some urgent problems involving the issue and present challenges to overcome it or urgent response. Among the main problems to be faced, we highlight the little attention given to new subject teachers who have worked in day care centers and public schools from new policies of expansion and coverage of educational provision. Moreover, the need to overcome the contradictions arising from the great inequality and diversity of conditions offered by public systems in the context of a federative structure, which surely involves a broader discussion on the financing and distribution of resources among federal entities.

Palabras clave : Condiciones de trabajo docente; Carrera docente; Trabajo docente; Profesión docente; Teacher working conditions; Teaching career; Teaching work; Teaching profesión.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons