SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número15Puentes entre la universidad y el territorio: herramientas al servicio de productores en transición agroecológica en el departamento Banda, Santiago del EsteroHacer extensión en los pueblos de la Costa de Santa Fe (Argentina): dos experiencias desde la Geografía de los Riesgos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de extensión universitaria

versión On-line ISSN 2346-9986

Resumen

EANDI, Mariana Andrea; LAINO, Juan Manuel; FILIPI, Iohanna  y  BUTINOF, Mariana. Promoción de la salud ambiental con niñas y niños en escuelas de Córdoba: el mapeo colectivo como herramienta de participación. Rev. ext. univ. [online]. 2021, n.15, pp.27-27. ISSN 2346-9986.  http://dx.doi.org/https://doi.org/10.14409/extension.2021.15.jul-dic.e0016.

This work, prepared by an extension team of teachers and students from the National University of Córdoba, arises from the concern of a group of women organized around horticultural production and exposure to pesticides in the green belt of the city of Córdoba. The project was designed and carried out together with the local primary school and its educational community. This article proposes: a) To present an experience of approaching integral environmental health with girls and boys in a school environment; b) Reflect on the usefulness of Collective Mapping as a tool for making visible and exchanging knowledge, experiences and problem–situations in everyday life. It is postulated that the process carried out is useful for the collective management of comprehensive environmental health, together with girls, boys, their families and teachers.

Palabras clave : environmental health; collective mapping; schoolchildren; participation; university extension.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )