SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.1 número13UN LABORATORIO A CIELO ABIERTO EN LA ESCUELA: EXPERIENCIA INTERDISCIPLINARIA EN EDUCACIÓN AMBIENTAL EN EL NIVEL MEDIO TÉCNICO PROFESIONALLA INTERACCIÓN EN LA CLASE DE LENGUA Y LITERATURA: ANÁLISIS DEL DIÁLOGO índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la Escuela de Ciencias de la Educación

versión impresa ISSN 1851-6297versión On-line ISSN 2362-3349

Resumen

GARCIA CERNAZ, Santiago. VIDEOJUEGOS Y VIOLENCIA: UNA REVISIÓN DE LA LÍNEA DE INVESTIGACIÓN DE LOS EFECTOS. Rev. Esc. Cienc. Educ. [online]. 2018, vol.1, n.13, pp.149-165. ISSN 1851-6297.

Video games are a playful activity that has a privilege place in the daily life of children and young people of contemporary societies. Since their appearance a few decades ago, violent content, present in a large number of them, has aroused deep controversy. Thus, multiple studies have been carried out with the objective of determining what are the effects of these contents on children and young people, main recipients of this contemporary playful proposal. This article aims to review the main theoretical basis and empirical research in psychology that focused on the study of these effects, framing them in the broader social debate in which they have taken place. It warns about the presence of a publication bias and a lack of consensus about the validity of the measures of aggressiveness used. Also, an alternative view is offered to problematize this approach.

Palabras clave : Video games; Violence; Aggressiveness; Effects; Controversy.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons