SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.1 número13ESCUELAS, FAMILIAS Y NIÑEZ: RELATOS Y REFLEXIONES EN TORNO A LA CONSTRUCCIÓN INSTITUCIONAL DE UNA RELACIÓN COMPLEJA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la Escuela de Ciencias de la Educación

versión impresa ISSN 1851-6297versión On-line ISSN 2362-3349

Resumen

HERMIDA, Ana Clara  y  PASOLINI, María Dolores. RESPIRAR ASOMBRO : ENCUENTRO DOCENTE. Rev. Esc. Cienc. Educ. [online]. 2018, vol.1, n.13, pp.195-200. ISSN 1851-6297.

This paper describes the experience of a teacher training meeting called "Breathing amazement", held in Mar del Plata on June, 2017. A day that offered a parenthesis to think / live / play from art, as to be inspired by it to return to the classroom. The proposal was centered on the work of Astor Piazzolla, an artist who "lived art as an adventure", constantly innovating. Similarly, trainers and organizers took the initiative to invite participants to participatory, innovative and passionate experiences.

Palabras clave : Teacher training; Art and education; Creativity; Educational innovation; Astor Piazzolla.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons