SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número2Línea de vida como recurso narrativo para la formación socioemocional en estudiantes de pedagogíaEl texto escolar de historia: Categorías exclusoras y recepción pedagógica en contexto interétnico mapuche-chileno índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Praxis educativa

versión On-line ISSN 0328-9702

Resumen

GARCIA-SEGURA, Sonia; REY-SANCHEZ, Ernesto  y  GIL-DEL-PINO, Carmen. The portfolio as an innovative didactic proposal in primary education classrooms. Prax. educ. [online]. 2019, vol.23, n.2, pp.1-14. ISSN 0328-9702.  http://dx.doi.org/https://dx.doi.org/10.19137/praxiseducativa-2019-230207.

In this paper we present the evaluation of an innovative experience carried out at the Colegio Concertado La Salle de Córdoba, an educational center in which one of the three researchers plays the role of teacher. The study consists of the development and implementation of a methodological resource for the teaching of the subject of Social and Natural Sciences: the teacher's portfolio. The analysis of the data indicates that the strategy has improved, among other aspects, creativity, group work and critical and reflective thinking of teachers.

Palabras clave : Teacher training; Educational resources; Teacher evaluation; Educational innovation.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons