SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número3La educación para personas menores de edad del sistema carcelario costarricensePrácticas de investigación entrelazadas con prácticas de evaluación entre pares: análisis de una propuesta didáctica en la formación docente inicial en Biología índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Praxis educativa

versión On-line ISSN 0328-9702

Resumen

CASTILLO IBANEZ, Norma Magdalena. Educación Inclusiva: Contradicciones, debates y resistencias. Prax. educ. [online]. 2019, vol.23, n.3, pp.16-19. ISSN 0328-9702.  http://dx.doi.org/https://doi.org/10.19137/praxiseducativa-2019-230304.

It is intended to present some theoretical considerations from which it is convenient to base the educational plans or projects to be carried out in the schools of Latin American countries within the framework of Inclusive Education, from authors such as Carlos Skliar, Rodolfo Stavenhagen and Paulo Freire. In whose pedagogical proposals, the critical and situated character from the Latin American realities stands out and, consequently, propose a reflection of the pedagogical practices that lead us to redirect the educational task towards the materialization of the human right to education.

Palabras clave : Inclusive education; Disability; Human rights; Latin american pedagogies; Educational practices.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español