SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número1Concepciones del derecho en la educación ciudadana en Argentina. Un estudio curricular comparadoLa importancia de la creación de recursos digitales de calidad destinados a docentes. Una propuesta para su evaluación y mejora índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Praxis educativa

versión impresa ISSN 0328-9702versión On-line ISSN 2313-934X

Resumen

ARANDA, Pablo. Una clase de literatura: escritura de la lectura. Prax. educ. [online]. 2023, vol.27, n.1, pp.249-258. ISSN 0328-9702.  http://dx.doi.org/https://doi.org/10.19137/praxiseducativa-2023-270116.

This text presents the study of a particular case in which the author shares the narrative of a teaching practice, that is to say, the conjectural script (Bombini, 2002) of a literature class. The procedural framework illustrates how in class students practice the production of texts-readings (Barthes, 1970) based on the novel The Old Man and the Sea by Ernest Hemingway. The objectives of this work were to make this class known, to report a specific practice, to discuss what is read, how and from which position the reading is done, as well as to enhance the horizons of teaching intervention that allows for delivery development (Gerbaudo, 2011) and stimulates discussions about reading.

Palabras clave : class; teaching narrative; procedural script; text-reading; deliveries.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )