SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número19Aprendizaje Adaptativo: Un Caso de Evaluación PersonalizadaIdentificación de factores influyentes en el éxito académico de estudiantes de primer año en la universidad Agostinho Neto índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Iberoamericana de Tecnología en Educación y Educación en Tecnología

versión impresa ISSN 1851-0086versión On-line ISSN 1850-9959

Resumen

GARCIA ANGARITA, Maritza Andrea; DECO, Claudia; BENDER, Cristina  y  COLLAZOS, Cesar Alberto. Herramientas de Diseño para el Desarrollo de Competencias en Educación Básica, Media y Tecnológica: Experiencia en el Instituto Técnico Industrial Pascual Bravo de Colombia. Rev. iberoam. tecnol. educ. educ. tecnol. [online]. 2017, n.19, pp.73-82. ISSN 1851-0086.

Abstract The incorporation of ICT in education is increasingly growing. From simple communication tools such as chat, email and forums, to simulation software, virtual labs and learning platforms, they have achieved with different teaching methodologies and systems more dynamic and efficient evaluation. So, it has been possible to develop competencies in students that few years ago it was impossible to develop in traditional classrooms.  This article presents the results of a classroom project, which involves the use of 3D animation software to promote different skills, from the simplest such as communication to those used in work activities. These skills are achieved through collaborative work and project work. We worked with students of the Industrial Technical Institute Pascual Bravo in the city of Medellín, Colombia.

Palabras clave : Development of competences; Elementary, secondary and technology education; Project of classroom; Sketchup; 3D animation software.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons