SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número24Análise de software para o ensino de evolução através de critérios pedagógicos e computacionaisCarga cognitiva y aprendizaje con TIC: estudio empírico en estudiantes de química y física de secundaria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Iberoamericana de Tecnología en Educación y Educación en Tecnología

versión impresa ISSN 1851-0086versión On-line ISSN 1850-9959

Resumen

GAMBOA ALBA, Shirley. Teaching concepts on ICT and its integration in the pedagogical practice: A case study in Law Education. Rev. iberoam. tecnol. educ. educ. tecnol. [online]. 2019, n.24, pp.56-66. ISSN 1851-0086.

This study identifies and describes the conceptions about Information and Communication Technologies (ICT) of a teacher of the Law course, from the Juan Misael Saracho Autonomous University, to understand how it is integrated into the teaching process. It is part of a multiple case study of three teachers of different degrees (Law, Economics and Business Administration), through the qualitative methodology of interpretive court. The instruments used are the, in-depth interviews and non-participant observation. The results obtained reveal that the use of ICT in education is conditioned by the conceptions that the teacher has of ICT.

Palabras clave : Teaching conceptions; Use of ICT; Teaching; University teaching.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons