SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número51Percepciones y reflexiones sobre la escritura de los estudiantes en la universidad de hoyLa tensión focal-universal en las políticas de inclusión educativa en Uruguay: Análisis de la dimensión curricular desde una perspectiva de justicia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Propuesta educativa

versión On-line ISSN 1995-7785

Resumen

LOZANO RUBELLO, Gabriela. Current Fields of Intervention and Belongingof UBA Teachers. Propuesta educativa (Online) [online]. 2019, n.51, pp.119-130. ISSN 1995-7785.

This work explores the different fields of intervention and belonging of women professors that work nowadays in the University of Buenos Aires (UBA) in either the Faculty of Philosophy and Letters, the Faculty of Social Sciences or the Faculty of Law. From the analysis of testimonies of oral history, fields that professors go through in their professional career are described, not in an evolutionary perspective, but vital, in which various tasks linked to work are observed. The objective is to identify the specificities that constitute these fields, as well as the ways in which they are articulated. Expand the knowledge about the Argentine professors' experience from a gender perspective reveals a complex universe of political and social tensions.

Palabras clave : Gender; University; Professors; Professional career; Oral history.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons