SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número52Estudio comparativo de trayectorias educativas en un colegio preuniversitario argentino según modalidad de ingreso: el caso del ingreso directo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Propuesta educativa

versión On-line ISSN 1995-7785

Resumen

GUTIERREZ GALLARDO, Nadia Patricia  y  PEREZ, Camila. The pedagogical power of a poetry workshop in a context of punitive confinement. Propuesta educativa (Online) [online]. 2019, n.52, pp.194-206. ISSN 1995-7785.

This article analyzes, from a pedagogical perspective, a poetry workshop in a woman’s prison promoted by María Medrano. Through the participants’ testimonies, we examine the possibility to carry out an educational and artistic endeavors in a context which is defined by extreme hostility and structural degradation. Understanding how the coordinator of the organization Yo No Fui was committed to this challenge and successfully carried out the workshop in this context gives us clues to build transformative educational experiences for incarcerated women that guarantee the right to education from a place that prioritizes dignity and affection.

Palabras clave : Prison; Women; Poetry; Pedagogical bond; Education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons