SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.79 número1  suppl.1Diferencias en procesamiento cerebral visual temprano en niños con trastorno del déficit de atenciónTrastorno del espectro alcohólico fetal: Un trastorno del neurodesarrollo infradiagnosticado y de pronóstico incierto índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Medicina (Buenos Aires)

versión impresa ISSN 0025-7680versión On-line ISSN 1669-9106

Resumen

CALLEJA-PEREZ, Beatriz et al. Trastorno por déficit de atención/hiperactividad: Hábitos de estudio. Medicina (B. Aires) [online]. 2019, vol.79, n.1, suppl.1, pp.57-61. ISSN 0025-7680.

Attention deficit / hyperactivity disorder (ADHD) is one of the most prevalent disorders in the child-youth population, with a known impact on learning and school performance. Lack of attention, associated executive dysfunction and comorbid problems -particularly those related to learning and anxiety-, strongly determine this conceptual domain. Affected youths have more problems for taking notes, completion of homework, school programming and less motivation to study. Despite greater dedication to homework and greater use of support resources, school failure and non-achievement of curricular objectives are more frequent in these patients. The early diagnosis of ADHD and its comorbidities, the adequate and individualized psychoeducational and pharmacological intervention, have been shown to improve academic prognosis in the short and long term. For this purpose, the active participation of health and education professionals is essential.

Palabras clave : Trastorno déficit de atención/hiperactividad; Hábitos de estudio; Fracaso escolar; Disfunción ejecutiva; Comorbilidad; Attention deficit/hyperactivity disorder; Study habits; School failure; Executive dysfunction; Comorbidity.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons