SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.115 número6Estrategias para el cumplimiento del programa de formación en tres médicos residentes de Pediatría con alergia al látexTuberculosis en niños y adolescentes: estrategias para la intervención de los trabajadores sociales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Archivos argentinos de pediatría

versión impresa ISSN 0325-0075versión On-line ISSN 1668-3501

Resumen

TOBAR, Flor L  y  LENCINA, Manuel J. The "Learning Through Play" project: Importance of interdisciplinary work among children born prematurely and their family groups in an area of high socio-environmental risk. Arch. argent. pediatr. [online]. 2017, vol.115, n.6, pp.588-594. ISSN 0325-0075.  http://dx.doi.org/10.5546/aap.2017.588.

Several socio-environmental risk factors causea large number of children born prematurely, and without neurological disorders, to have low scores in their development, particularly in the cognitive and socio-emotional skills areas, thus evidencing a potential future risk. Strengthening bonds with the family and caregivers is critical for their adequate development. This article reports on the experience of an interdisciplinary team from Hospital Eva Perón de Tucumán, who designed a program called "Learning Through Play"for the promotion of child development and aimed at parents of preterm infants seen at the Follow-up Outpatient Clinic and the Department of Social Services, with the collaboration of the Department of Nutrition.

Palabras clave : Preterm newborn; Environmental risk; Intervention; Bond; Cognition.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons