SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número1La obligatoriedad de la escuela secundaria: variaciones en los regímenes académicosO que queremos da escola média?A perspectiva de pesquisadores, professores e estudantes de ensino médio índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Bookmark


Espacios en blanco. Serie indagaciones

versión impresa ISSN 1515-9485

Resumen

ORTEGA VALENCIA, Piedad. A cartography on the school in Colombia from the point of view of the critical pedagogy. Espac. blanco, Ser. indagaciones [online]. 2012, vol.22, n.1, pp. 113-141. ISSN 1515-9485.

This article develops a contextual and comprehensive overview on the school of popular sectors from the critical pedagogy perspective, assumed as an ethical-political project of formation in conditions of exclusion, manifolds violences and conflicts. The article is developed in three sections: in the first, the school is analyzed contextually in terms of its demands and functions, in the second the net of the conflicts in the school is characterized and finally, the textures of the coexistence in relation to the construction of scholar links is presented

Palabras llave : School; Critical pedagogy; Conflicts; Coexistence and links.

        · resumen en Español     · texto en Español     · pdf en Español