SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número2El trabajo en el discurso educativo: Aportes a la economía social desde la comunicación socialEducación para el ¿desarrollo? El sofisma de la modernización y el desarrollo dentro de los diseños globales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Espacios en blanco. Serie indagaciones

versión impresa ISSN 1515-9485

Resumen

BHASZAR, J. F  y  CASAS, Leonor. Intercultural, Second Language Acquisition and Children's Television. Espac. blanco, Ser. indagaciones [online]. 2015, vol.25, n.2. ISSN 1515-9485.

The following reflective essay emphasizes the importance of social and cultural issues that lie at the base of the Second Language Acquisition (SLA). A sociolinguistic critical discussion with traditional models of SLA, focused on bio-linguistics theory arises, which avoid the fundamental socio-cultural aspects of learning a language from the recognition of its social features. To illustrate the theory defended, intercultural approach, a Computer Generated series for preschoolers is proposed, Dora the Explorer, which allows illustrating conclusively the importance of linking pedagogically both linguistic and sociocultural aspects.

Palabras clave : Intercultural; SLA; TV; competences; bilingualism.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons