SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número1Planteos y replanteos acerca de la Tecnología Educativa como campo de conocimiento y de formaciónTextos mediáticos en los manuales escolares: De las transposiciones a la legitimación como contenidos curriculares índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Espacios en blanco. Serie indagaciones

versión impresa ISSN 1515-9485versión On-line ISSN 2313-9927

Resumen

LANDAU, Mariana. Discourses in educational practices mediated by ICT: Contributions from a sociocultural perspective. Espac. blanco, Ser. indagaciones [online]. 2016, vol.26, n.1. ISSN 1515-9485.

As a result of global policies of integration of digital technologies in the school system, Educational Technology has been challenged to answer, to propose options, and to make recommendations on the "best" ways to include ICT in the classroom. In this process, new fields of knowledge contribute to understand the changes that are taking place in the educational field due to mediatization of teaching/learning practices. This paper aims to analyze the changes in pedagogical discourse related to those transformations.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons