SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número2Bachelard e a negacáo á pedagogia das aparéncias: proposicoes para a construcáo de urna pedagogia científica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Espacios en blanco. Serie indagaciones

versión impresa ISSN 1515-9485versión On-line ISSN 2313-9927

Resumen

CUCHAN, Natalia  y  D'ARCANGELO, María Belén. Gubernamental Speeches in the Redefinition of Bonds in High School. Espac. blanco, Ser. indagaciones [online]. 2017, vol.27, n.2, pp.289-310. ISSN 1515-9485.

This     article     summarizes     work     Thesis     in Educational Sciences. Analyzes the role assumed by the provincial government and national in the development of educational and social policies to address conflict and violence in schools over the period 1999-2007. In these years decentralizing tendencies of school conflicts placing students and families to take over the control and regulation of their own actions are promoted. Strategies ranging from state recentralization and    search    for    renewal    of    family-school agreement, in order to include them in the educational task. Jointly constructing models of mediation and coexistence in line with the promotion and comprehensive protection of rights.

Palabras clave : discourse; school links; high school; discipline.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons