SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número2Validación y usos del saber científico-académico: hacia una comunidad universitaria de saber experiencialEscuelas preuniversitarias en Argentina: políticas de admisión y justicia distributiva índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Espacios en blanco. Serie indagaciones

versión impresa ISSN 1515-9485versión On-line ISSN 2313-9927

Resumen

JORGE, Elizabeth  y  CUNEO, Agostina. Democratic Universities? Assumptions and new configurations . Espac. blanco, Ser. indagaciones [online]. 2018, vol.28, n.2, pp.33-48. ISSN 1515-9485.

This article reflects upon the assumption of unrestricted income as an indicator of a possible democratization of higher university studies. As discussed in the present study, the admission without excluding mechanisms, had the correlate with indirect mechanisms of selection in the course of university studies. This paper starts by describing briefly the scenario of the current Higher Education System in Argentina. Subsequently, some remarks are made on students' entrance, retention and graduation. The article ends with reflections made by the authors.

Palabras clave : university; democracy; entry; permanence; graduation..

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons