SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 issue2Thesis supervision styles in doctoral programs in Social and Biological SciencesYouth and State in Argentina: analyzing the relationship between education and the problem of security in the margins of the city of Rosario author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Espacios en blanco. Serie indagaciones

Print version ISSN 1515-9485On-line version ISSN 2313-9927

Abstract

FERNANDEZ, María Noel. Autoridad pedagógica en la formación docente. Sus rasgos en concepciones de aprendizaje como transformación. Espac. blanco, Ser. indagaciones [online]. 2019, vol.29, n.2, pp.1-10. ISSN 1515-9485.

El artículo analiza rasgos de autoridad pedagó-gica presentes en las concepciones de apren-dizaje como transformación de profesores uni-versitarios. Desde una lógica cualitativa, presen-ta vinculaciones entre el docente como aprendiz adulto, el ambiente de aprendizaje como espacio de construcción y los procesos de pensamiento dialéctico habilitando encuentros entre teoría y práctica en la formación docente.

Keywords : Concepciones de aprendizaje, autoridad      pedagógica,      formación      docente, fenomenografía..

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License