SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 issue2Seasonal diet of the red deer (Cervus elaphus) in the Nahuel Huapi National Park, ArgentinaReflections on the development of a PhD thesis considering the relationship mentor-student and the underlying pedagogic methodology author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

Share


Ecología austral

On-line version ISSN 1667-782X

Abstract

FARJI-BRENER, Alejandro G. Ser o no ser director, esa es la cuestión: reflexiones sobre cómo (no) debería ser el desarrollo de una tesis doctoral. Ecol. austral [online]. 2007, vol.17, n.2, pp.287-292. ISSN 1667-782X.

El desarrollo de una tesis doctoral debería constituir una experiencia académicamente enriquecedora tanto para el director como para el dirigido, pero muchas veces no lo es. En este ensayo discuto algunas características de los directores que empobrecen las experiencias de aprendizaje durante el desarrollo de una tesis doctoral. Específicamente, identifico a dos estereotipos de director: aquéllos completamente indiferentes a sus estudiantes y aquéllos sobre-protectores, y discuto comportamientos alternativos que pueden mejorar el desarrollo de la tesis doctoral.

Keywords : Esclavitud académica; Proceso de aprendizaje; Tesis doctoral.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License