SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número2Dieta estacional del ciervo colorado (Cervus elaphus) en el Parque Nacional Nahuel Huapi, ArgentinaReflexiones sobre el desarrollo del doctorado considerando la relación orientador-orientado y la metodología pedagógica subyacente índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

Compartir


Ecología austral

versión On-line ISSN 1667-782X

Resumen

FARJI-BRENER, Alejandro G. To be or not to be a supervisor, that is the question: thinking about how should (not to) be the development of a PhD thesis. Ecol. austral [online]. 2007, vol.17, n.2, pp.287-292. ISSN 1667-782X.

The development of a PhD thesis should be a wealthy academic experience for the supervisor and her/his student; but frequently it is not. In this essay I discuss some characteristics of the directors that deprive the thesis as a learning experience. Specifically, I identify two stereotypes of supervisors: those who are completely indifferent respect their students, and those who are over-protective; and I discuss alternative behaviors that can improve the development of a PhD thesis.

Palabras clave : Academic slavery; Doctoral thesis; Learning process.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons