SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue34Contributions of philosophy to children's teaching and learning in EGB and PolimodalComputer science tool of support for the autoevaluation of learnings author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Cuadernos de la Facultad de Humanidades y Ciencias Sociales. Universidad Nacional de Jujuy

On-line version ISSN 1668-8104

Abstract

MONTENEGRO, Mónica  and  APARICIO, María Elisa. Los niños y el patrimonio ¿Una deuda de la educación?. Cuad. Fac. Humanid. Cienc. Soc., Univ. Nac. Jujuy [online]. 2008, n.34, pp.103-119. ISSN 1668-8104.

El presente artículo muestra una serie de experiencias educativas en el tema preservación del patrimonio, desarrolladas en distintas instituciones educativas de San Salvador de Jujuy entre los años 2002 y 2005. El objetivo era generar en la escuela espacios de reflexión acerca del patrimonio, para lo cual se realizaron talleres donde participaron docentes y alumnos. En esta oportunidad, se presenta la mirada que los niños tienen acerca del patrimonio de Jujuy y se acercan nuevas propuestas educativas que ayuden a lograr una efectiva transposición didáctica de los contenidos.

Keywords : educación; patrimonio; preservación.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License