SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número50La construcción de una comunidad de práctica: articulaciones posibles entre la escuela y la academiaOrganización de espacios domésticos en unidades residenciales en Alamito (Campo de Pucará, Catamarca) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Cuadernos de la Facultad de Humanidades y Ciencias Sociales. Universidad Nacional de Jujuy

versión On-line ISSN 1668-8104

Resumen

ANGARITA CACERES, Rafael Gonzalo. Aristotle: poetry and education. Cuad. Fac. Humanid. Cienc. Soc., Univ. Nac. Jujuy [online]. 2016, n.50, pp.161-177. ISSN 1668-8104.

This paper aims at contextualizing poetry in the aristotelic reflection in such a way that it can be articulated in the curriculum to educate a human of integrity. For such purpose, Aristotle's Poetics needs to subject of an assessment in terms of educational standards. Therefore, this inquire may allow to place poetry in the standardization of knowledge as done in the Metaphysics. Likewise, by using as reference the Seventh and Eighth Books of Politics, it may serve to determine the pertinence of poetry in the journey of the zoon politikon for the pursuit of the personal, as well as, the collective wellness

Palabras clave : Aristotle; Education; Metaphysics A; Poetry; Politics.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons