SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número58Después de la utopía. Polémica cultural y debate político a través de los textos editoriales de Abelardo Castillo en la revista El Ornitorrinco (1977-1986)Crisis económica, deuda externa y realización de los derechos humanos. Análisis de la colisión jurídica entre las obligaciones fiscales internacionales y el pacto de los derechos económicos, sociales y culturales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Cuadernos de la Facultad de Humanidades y Ciencias Sociales. Universidad Nacional de Jujuy

versión On-line ISSN 1668-8104

Resumen

TOYOS, Fernando. Middle sectors and political corruption: Illegitimate means of upward mobility, individual merit and status. Cuad. Fac. Humanid. Cienc. Soc., Univ. Nac. Jujuy [online]. 2020, n.58, pp.161-180. ISSN 1668-8104.

In the past few decades, we have witnessed the construction of corruption as a public issue, in both global and Argentinean agendas. Being an issue of proven political productivity, in the 1990 decade as well as in the 2003-2015 period, this aspect has not been the subject of a more systematic approach. In this work we will analyse the social representations of corruption using data from two focus groups carried out in the city of Buenos Aires by the end of 2018, to understand social representations of the porteños middle sectors regarding political corruption. With the aforementioned data, we will observe the way corruption is represented as an illegitimate medium for upward mobility. Furthermore, we will try to relate the latter with the relationship between status and individual merit

Palabras clave : Corruption; Middle Sectors; Social Representations.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons