SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 issue2Reciprocity in the Economy of the Age of Silicon Economy Sistems to Early Experiences Current Solidarity EconomySocial Action in Socially Responabile Business author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Visión de futuro

Print version ISSN 1668-8708

Abstract

SARAVIA, Federico. La Responsabilidad Social de la Universidad: La Experiencia de la Secretaría de Bienestar de la Facultad de Ciencias Económicas de la Universidad de Buenos Aires. Vis. futuro [online]. 2012, vol.16, n.2. ISSN 1668-8708.

El artículo reflexiona sobre la responsabilidad social de las organizaciones, en especial sobre la Universidad pública entendida como institución socialmente responsable. Considerando a la responsabilidad social universitaria como agente fundamental en los procesos de cambio social, se expone la experiencia de la Secretaría de Bienestar Estudiantil de la Facultad de Ciencias Económicas de la Universidad de Buenos Aires (FCE) y su rol protagónico como factor de desarrollo dentro de la comunidad.

Keywords : Responsabilidad Social; Organizaciones; Responsabilidad Social Universitaria; Voluntariado; Universidad Pública.

        · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License