SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número1La educación como puente: Simmel,la tragedia de la cultura, y el desarrollo significativo del serAnálisis multivariante, conceptos y aplicaciones en Psicología Educativa y Psicometría índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Enfoques

versión On-line ISSN 1669-2721

Resumen

CHITARRONI, Ana Lía Mercedes. Responsabilidad Social Empresaria: ¿Una traslación de los principios cooperativos al ámbito de las empresas comerciales?. Enfoques [online]. 2013, vol.25, n.1, pp.25-64. ISSN 1669-2721.

This article examines comparatively cooperative principles with the current dimensions of Social responsibility (SR). The comparison seeks to determine consensus and disagreements between these two principles. It is a study with a qualitative approach of descriptive character; pure research, exclusively theoretical cutting. It is has been able to determine that the SRissues are not deepened by the co-operative model, also that it is inconceivable a cooperative that is managed through its values and principles but, at the same time, is not socially responsible.

Palabras clave : Cooperative; Third Sector; Social responsibility; Cooperative values; Stakeholders.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons