SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.4 número7El asalto femenino a la universidad: un caso para la discusión de los efectos reproductivos del sistema educativo en relación al género índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista argentina de sociología

versión On-line ISSN 1669-3248

Resumen

PALERMO, Alicia Itatí. El acceso de las mujeres a la educación universitaria. Rev. argent. sociol. [online]. 2006, vol.4, n.7, pp.11-46. ISSN 1669-3248.

This paper analyzes women's access to university education in the nineteenth century, focusing on contemporary debates in different countries regarding women's "capacity" for education, particularly for university studies. Embarking on a university career forced women to develop different strategies. Career choice, traveling to enroll in the university or practice their profession, and resorting to legal actions, were some of the strategies that allowed women to take advantage of the niches that the gender system left available, rather than openly confronting it. These strategies were successful to the extent that they enabled women to study, practice their profession, and become participants in the social world of the nineteenth century.

Palabras clave : University Education; Gender; Women; University; Historical Access.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons