SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número5Las actividades nazis en la Argentina: reflexiones en torno a un texto de estudio para EGB 3 y PolimodalPoéticas de fundación en la Lira Argentina índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Escuela de Historia

versión On-line ISSN 1669-9041

Resumen

JARA, Miguel A.; BLANCO, Laura S.  y  MUNOZ, María E.. "Life worlds in time": Recent/Present history in the unified basic cycle of education in Río Negro. Rev. Esc. Hist. [online]. 2006, n.5, pp.301-322. ISSN 1669-9041.

The curricula proposed for secondary schools by the Educational Reformation in Río Negro, Argentina, in 1996, established that the Basic Cycle of Education (Ciclo Básico Unificado, C.B.U.) be structured in three content areas: Natural and Exact Sciences, Socio-Cultural World, and Communication and Expression. The Socio-Cultural World area is the point of departure for the analysis of history and of the didactic proposals prescribed by the curricula. The general aim of this article is to analyze the underlying temporal perspectives. To achieve this aim, a theoretical revision of the concept of ""World" is required, since it is the backbone of the different subjects that make up the area;  and, in the case of history, it is the concept that materializes  temporality itself, in selecting and sequencing teaching contents. Also, a first approach to Recent/Present processes in this context is attempted.

Palabras clave : Historia; Historia Reciente; Tiempo; Curriculum; Educación; Estado.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons